mona mona
642
BLOG

"Po owocach ich poznacie"

mona mona Społeczeństwo Obserwuj notkę 28

Przeczytajcie ten artykuł Justyny Mastalerz, zanim zniknie z netowego horyzontu!
Oto fragmencik:
"Ostatni raport UNICEF "Ubóstwo Dzieci" z 2012 roku wykazał, że prawie 1,3 mln dzieci w Polsce (21 proc.), jest pozbawionych dostępu do podstawowych dóbr niezbędnych do ich rozwoju, a ponad 1 mln żyje w ubóstwie (14,5 proc.).
Oznacza to, że co piąte dziecko, które codziennie mijamy na ulicy, nie zjada ciepłego posiłku, nie ma książek, nie chodzi na zajęcia dodatkowe, nie wyjeżdża na wakacje. To XXI wiek. Czas, w którym, zdaje się, że o biedzie i bezdomności nikt nie chce już słyszeć. Te jednak z roku na rok dotykają coraz więcej osób, w tym bezbronnych dzieci."


Może po literkach:dwadzieścia jeden procent dzieci  !!!!   Nie chodzi o jakieś nędzne promile!


Co ja mam widzieć oczami duszy, jeśli nie Julię Piterę i jej straszne słowa o tym, że dzieci w Polsce nie są głodne - nie ma tylko "kultury jedzenia śniadań"? Żeby nie było - rzeczona Pitera jest teraz europarlamentarzystką. Opłaciło się wszystkim, nie tylko jej, bo - jak mniemam - to samo tłuamczy brukselskim mędrcom.


 A cóż mamy "pod kreską"? Ano, mamy wpisy dyżurnych głąbów z jednakowym argumentem       ( dalej funkcjonują "przekazy dnia? ) - czyli o "czarnych", a już najbardziej  o. Rydzyku, "który dostał", itd. Na duszy zrobiło mi się wystarczająco niedobrze już po  przeczytaniu artykułu, ale po komentarzach... istna  rozpacz.  
Nawet mój rząd, na który tak długo czekałam, który dał tym dzieciom jakąś szansę w postaci "500+", nie był na tyle zdeterminowany, żeby powiedzieć całą prawdę. Bóg mi świadkiem - nie rozumiem, dlaczego.
Za to słyszymy wielki, przepełniony "natchnioną namiętnością" głos tego czegoś, co dotąd robiło za władzę, tych wszystkich Borysławów Czerepachów & co, tłumaczących, że dzieci na pewno te 500 zł. przepiją i przełajdaczą.
Św. Mateusz był mądrym gościem, to on powiedział proste słowa - "Po owocach ich poznacie". Jeśli o mnie chodzi - poznałam, ale już teraz poznałam najbardziej dogłębnie.
Nie wiem, jak Wam, ale mnie śniadanie stanęłoby dziś kością w gardle.

 http://fakty.interia.pl/tylko-u-nas/news-dziedziczenie-bezdomnosci-bieda-w-polsce-ma-twarz-dziecka,nId,2157403#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

 

mona
O mnie mona

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo