mona mona
69
BLOG

W ten dzień błogosławiony...

mona mona Święta, rocznice Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Bóg się rodzi! Oby Dzieciątko pobłogosławiło wszystkim boską rączką i przyniosło upragniony spokój ludziom dobrej woli.

A dla tych, którzy szamoczą się w ten Święty Dzień z własnym sumieniem coś, co napisał poeta, mając na myśli wierzących i niewierzących, dobrych i złych, zrozpaczonych i pysznych, mądrych  - i tych, którzy myślą, że są mądrzy - inna Modlitwa:

Dopóki ziemia kręci się,
dopóki jest tak, czy siak,
Panie, ofiaruj każdemu z nas,
czego mu w życiu brak:
Mędrcowi darować głowę racz,
tchórzowi dać konia chciej.
Sypnij grosza szczęściarzom
i mnie w opiece swej miej.

Dopóki ziemia kręci się,
o Panie, daj nam znak,
Władzy spragnionym uczyń,
by władza im poszła w smak..
Hojnych puść między żebraków,
niech się poczują lżej!
Daj Kainowi skruchę,
i mnie w opiece swej miej.

Ja wiem, że Ty wszystko możesz,
wierzę w Twą moc i gest,
Jak wierzy żołnierz zabity,
że w siódmym niebie jest.
Jak zmysł każdy chłonie z wiarą
Twój ledwie słyszalny głos,
Jak wszyscy wierzymy w Ciebie,
nie wiedząc, co niesie los.

Panie zielonooki,
mój Boże jedyny, spraw,
Dopóki ziemia toczy się,
zdumiona obrotem spraw,
Dopóki czasu i prochu
wciąż jeszcze wystarcza jej,
Dajże nam wszystkim po trochu,
i mnie w opiece swej miej!

 

 

mona
O mnie mona

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura